Sport Therapie Heemskerk | Beverwijk
Kom eens langs
de Visserstraat 21A, Heemskerk
Geopend
Ma, Di, Wo, Do, Za
Hamstring oefeningen

Hamstring oefeningen

De hamstrings is een groep van 3 spieren  aan de achterzijde van het bovenbeen, biceps femoris, semitendinosus en semimembranosus.

Bij hamstring blessures is het belangrijk de spieren goed te laten verzorgen door een fysiotherapeut of sportmasseur.
Zodra de spieren minder pijnlijk zijn , kan begonnen worden met het trainen en sterker maken van de spieren.
Door de spieren sterker te maken kunnen blessures in de toekomst voorkomen worden.

 

Nordic curl
Ga om je knieën zitten en klem je voeten onder een bankje, kastje of barbell.
Laat je langzaam naar voren vallen en vang je zelf met je vanden op

 

Stiff legged deadlift one leg
Sta rechtop met de voeten op heupbreedte. Houd je knieën gestrekt, span je buik- en bilspieren en  buig je bovenlichaam naar voren terwijl je één been naar achteren heft

 

Good morning
Benen gestrekt, voeten op schouderbreedte en je handen achter het hoofd in je nek. Buig nu met gestrekte benen je bovenlichaam naar voren  tot je borst evenwijdig is aan de grond. Houd tijdens het buigen je je rug recht.
Breng jezelf weer omhoog door je bekken naar voren te duwen en je rug op te trekken

 

Glute Bridge
Lig met je rug op de grond met beide knieën gebogen. Duw nu je heupen van de grond terwijl je je buik en onderrug aan spant.
Houd dit 2 seconden vast. Laat vervolgens je heup weer zakken tot de grond.

 

Glute bridge single leg
Lig met je rug op de grond met beide knieën gebogen.
Zet de hak van je linkervoet stevig in de vloer en hef je andere been omhoog en duw je heupen van de grond terwijl je je schouders op de grond laat.

 

Donkey Kicks
Ga op handen en knieën zitten met je handen op schouderbreedte
Til vervolgens met gebogen knie je been omhoog zodat je voetzool in de lucht wijst.
Het is alsof je omhoog in de lucht trapt.
Knijp je billen goed aan als je je been naar boven brengt.

 

Sliding leg curl
Lig met je rug op een gladde ondergrond met beide knieën gebogen.
Zorg dat je voeten kunnen glijden door sokken aan te trekken of je plaats je voeten op een handdoek.
Druk je hielen in de grond zodat je tenen omhoog wijzen.
Duw je heupen van de grond en trek je voeten naar je toe.

Massage Heemskerk Beverwijk

Massage Heemskerk Beverwijk

Massage Beverwijk Heemskerk en omgeving vind je bij Sportmassage Heemskerk.
Je kunt er terecht voor professionele massagetherapiebehandelingen die op maat worden gemaakt om aan jouw individuele behoeften te voldoen.
Of je nu herstelt van een blessure, verlichting wilt van chronische en aanhoudende dagelijkse pijn Sportmassage Heemskerk kan je helpen.

 

Massage Heemskerk is resultaatgericht en gespecialiseerd in herstel- en sportmassage, daarom wordt elke massage specifiek voor jou op maat gemaakt.

 

Waarom Massage Heemskerk bezoeken?

Sportmassage is een vrij stevige massage, die het diepe bindweefsel van je spieren meeneemt.
Het is een manier om na inspanning of overbelasting het herstel van je spieren te bevorderen.
Afhankelijk van het te bereiken doel, kan een massage zowel ontspannend, stimulerend of herstellend werken.
Een regelmatige massage zorgt ervoor dat de spieren soepeler worden, de mobiliteit verbetert en kan leiden tot hogere prestaties.
Ook kunnen voorstadia van mogelijke blessures in een vroeg stadium worden ontdekt en behandeld.

 

Sportmassage Heemskerk is zeer goed gekwalificeerd en heeft ervaring met het werken met niet sporters, recreatieve sporters en topsporters. Er wordt verteld dat Sportmassage Heemskerk zich onderscheidt van de concurrentie en een van de besten in de branche is. Sportmassage Heemskerk is trots op de uitstekende klantenreviews en doet er alles aan om elke klant het gevoel te geven dat hij de belangrijkste persoon ter wereld is.

 

Waarvoor kun je bij massage Beverwijk en Heemskerk terecht?

Sportmassage

Diepe weefsel-sportmassage wordt vaak gebruikt om spanning en stijfheid in het lichaam te verminderen, en vergroot het bewegingsbereik rond een gewricht, verbetert de houding en verbetert de flexibiliteit.
Het is ook bewezen dat het spanning en stress verlicht, waardoor je je ontspannen en verjongd voelt.

 

Stimulerende massage

Een stimulerende sportmassage wordt gegeven voorafgaand aan een lichamelijke inspanning.
Door een stimulerende sportmassage te geven worden gewrichten, banden, pezen en spieren geprikkeld.
Tevens wordt de doorbloeding in de spieren verbeterd wat weer ten goede komt van de sportprestatie.
Hierdoor kan sportmassage een uitstekend onderdeel van de warming up vormen. Door de betere doorbloeding zal de kans op blessures aanzienlijk verminderen.

 

Sederende massage

Een sederende sportmassage wordt gegeven na een lichamelijke inspanning met als doel de afvalstoffen af te voeren en de spieren te laten ontspannen. Dit vermindert vermoeidheidsverschijnselen en de kans op spierkrampen en spierpijn. De bloedcirculatie en stofwisseling worden positief beïnvloed door het toepassen van verschillende handgrepen die op met een laag tempo worden toegepast. Hierdoor herstelt het lichaam sneller en is eerder klaar voor een nieuwe inspanning.

Neem nu contact op met Sportmassage Heemskerk

Het maakt niet uit wat voor soort massage je nu wilt, Sportmassage Heemskerk helpt je graag van je klachten af en kan er daarnaast ook voor zorgen dat jij weer ontspannen aan de slag kunt.
Neem nu vrijblijvend contact op met Sportmassage Heemskerk voor het maken van een afspraak of meer informatie.