Sport Therapie Heemskerk | Beverwijk
de Visserstraat 21A, Heemskerk
Geopend
Ma, Di, Wo, Do, Za

Kinesio Taping is ook wel bekend als Medical Taping®. Het is een methode waarbij een felgekleurde rekbare katoenen tape die voorzien is van een zelfklevende laag word aangebracht op de huid.
Het doel van de tape is om pijn aan spieren en gewrichten te verminderen of ter ondersteuning van gewrichten, spieren en weefsels zonder de bewegelijkheid van het lichaam te beperken.

Dr. Kenzo Kase
Dr. Kenzo Kase, een Japanse chiropractor, heeft eind jaren zeventig deze methode ontwikkeld.
Principes uit de chiropractie en de kinesiologie gaven aanleiding tot de ontwikkeling van deze nieuwe methode.
Hoewel in 1983 Kinesiotape op de markt kwam duurde het tot de olympische spelen van 2008 voordat medical taping wereldwijd bekend werd.
Kinesio tape verschilt van de oorspronkelijke sporttape doordat het rekbaar is tot 130-140%.

Elastische tape
De tape die word gebruikt is een elastische latexvrije tape die ongeveer 3 tot 5 dagen blijft zitten.
Kinesio® Tex Tape kan nat worden zonder dat de eigenschappen of het doel verloren gaat.
Om een optimaal draagcomfort te realiseren heeft Dr. Kase de tape zo ontworpen dat de tape vergelijkbaar is met het gewicht en dikte van de menselijke huid.
De elastische tape word met de juiste rek aangebracht om de aangedane weefsels goed te kunnen beïnvloeden.

Hoe werkt Kinesio tape / Medical Tape
Kinesio taping is een techniek op het natuurlijke genezingsproces van het lichaam

Medical Tape bij hooikoorts
Medical taping is erg effectief bij het bestrijden van de symptomen van hooikoorts, astma en copd.
90% van onze cliënten hebben na de behandeling klachtenvermindering en sommigen waren zelfs klachtenvrij na 1 of 2 behandelingen.
De hooikoortstape word met rek op de rug en eventueel ook op de borst aangebracht. Hiermee worden de hulpademhalingsspieren en het longgebied gestimuleerd.

Doel en effecten:

Pijndemping
Spierfunctie verbeteren
Belemmeringen in de bloedcirculatie en lymfe afvoer opheffen
Positiebeinvloeding van gewrichten
beinvloeden van de bewegingsrichting
Vergroten van de stabiliteit
Voordelen:

Geen bewegingsbeperking
Verkorting van de herstelperiode
Blijft meerder dagen zitten
Waterbestendig (douchen, zwemmen)