Sport Therapie Heemskerk | Beverwijk
Geopend
Ma, Di, Wo, Do, Za

Wat is Dorn-therapie?
Dorn Therapie is een methode waarbij op een zachte manier wervels en gewrichten worden gemanipuleerd.
De Dorn Methode gaat uit van een functioneel beenlengteverschil.
Door de benen en armen te rustig heen en weer te zwaaien kan de therapeut zachtjes met de duimen druk uitoefenen op de wervels.
De wervels worden hierdoor weer op zijn plek gezet en eventuele scheefstand in het bekken hersteld.
Behalve de scheefstand wordt ook het bindweefsel tussen de wervels losgemaakt waardoor de doorbloeding aanzienlijk verbeterd.

Hoe werkt het?
De correcties die tijdens de therapie worden uitgevoerd, gebeuren altijd in beweging. Door de armen of benen lanzaam heen en weer te zwaaien kunnen de spieren de correctie niet tegenwerken.
Hierdoor kan op ee zachte manier een correctie van de wervels plaatsvinden.
Deze speciale manier van werken maakt Dorn therapie tot een milde behandelvorm.

Beenlengteverschil
Dit is een beenlengte verschil dat niet veroorzaakt word door een verschil in lengte van de benen maar doordat er ruimte is in het heupgewricht.
De oorzaken van dit lengteverschil kan zijn een misstap, val, langdurig en vaak met de benen over elkaar te zitten, sporten, of het tillen van zware dingen.
Slechts zelden is het beenlengteverschil een aangeboren afwijking of het gevolg van een operatie.

Wanneer Dorn Therapie
Dorn Therapie wordt vooral toegpast bij klachten aan en rondom het bekken en de wervelkolom.
– beenlengteverschil
– bekkenscheefstand
– Scoliose of kyfose
– Scheefstand en klachten aan het sleutelbeen
– klachten van het sacrum (heiligbeen)
– klachten rondom het schouderblad
– hoofdpijn en migraine
– kniepijn

Wanneer niet
Hoewel Dorn Therapie een zachte methode is , zijn er toch situaties waarbij het niet verstandig is Dorn toe te passen.
– acute hernie
– acute migraine
– direct na een trauma
– bij verse verwondingen en botbreuken